• +385 21 465 193
  • waldorfskivrticiskrica@gmail.com
  • Put Trstenika 1, Split 21000

Osnove odgoja

U prvih sedam godina dijete najviše treba sigurnost i ljubav. Pokraj sebe treba imati odraslu osobu koja mu je uzor i koju može oponašati. Odgojitelj u waldorfskom vrtiću uvijek obavlja neki smislen i djetetu vidljiv rad. Osjećaj sigurnosti dijete razvija i uz pomoć aktivnosti koje se ritmički izmjenjuju i ponavljaju.

Djetetu treba cjelovit doživljaj svijeta pri čemu se njegova osjetila harmonično razvijaju, te stoga prakticiranjem waldorfske pedagogije, djecu štitimo od preranog intelektualnog učenja i štetnih utjecaja medija koji ometaju harmoničan razvoj.

Zdrav i harmoničan razvoj djetetu omogućuje:

  • ugodno i toplo ozračje (obiteljska atmosfera),

  • umirujući prostor (ugodne boje, materijali, umjetničke slike, te namještaj oblih     rubova),

  • ljubazno i dosljedno  ponašanje odgojitelja,

  • stalan ritam aktivnosti,

  • dovoljno vremena za slobodnu igru,

  • prirodni materijali (drvo, vuna, pamuk, svila, pčelinji vosak, biljne boje…),

  • igračke bez suvišnih detalja koje ostavljaju djeci prostora za razvoj stvaralačke fantazije      (komadi drveta raznih oblika, školjke, kamenje, obojene tkanine…),

    umjetničke aktivnosti,

  • radne aktivnosti,

  • domaćinski poslovi,

  • svakodnevni boravak na zraku,

  • zdrava prehrana.

Život u vrtiću

 

• jutarnje okupljanje

• okupljanje uz scensku igru i izgovaranje izreka

• doručak

• slobodna igra djece, ručni rad

• umjetničke aktivnosti (crtanje pastelama, oblikovanje pčelinjim voskom, lutkarska predstava, slikanje tehnikom “mokro na mokro”, euritmija, ples i pjesma…)

• pospremanje igračaka i predmeta na njihovo mjesto

• gestovna igra prstićima, užina (voće)

• ritmičko kolo uz pokret, riječi i glazbu

• pečenje kruha (jednom tjedno)

• domaćinski poslovi: pospremanje, pranje, brisanje, čišćenje, metenje, glačanje, zalijevanje cvijeća…

• radne aktivnosti: rad u vrtu, sadnja

• ručni rad: šivanje, pletenje, vezenje, tkanje, izrada igračaka…

• boravak na zraku

• umirujuće gestovne igre prstićima (prije ručka)

• poslije ručka slijedi dnevni odmor i opuštanje koje odgojitelji potiču sviranjem na liri, pričanjem bajke ili pjevajući uspavanku

• buđenje, užina i slobodna dječja igra

• dolazak roditelja između 15.30 i 16.30 sati

Svetkovine

Ritam života u vrtiću oblikuje se u skladu s:

• ritmom prirode (promjenama u prirodi kroz godišnja doba i unutarnjim raspoloženjem čovjeka u tom vremenu),
• kroz izmjenu svjetovnih i kršćanskih blagdana (svetkovina).

U skladu s tim oblikuje se unutarnji prostor (svetkovni stol, odabir boja, umjetničke slike…) te planiraju aktivnosti s djecom, gestovna kola i igre, bajke i priče, te doživljaji djece u prirodi.

Jesenski ciklus

• Miholje (rujan)

• Žetvena

• Martinje

Zimski ciklus

• Adventski vrt (početak adventa…)

Sveti Nikola

Božić

Tri kralja

Karneval

Proljetni ciklus

 

Uskrs

Duhovi

Ljetni ciklus

Svetkovina ljeta – Ivanjdan

Rođendani

Poseban praznik za svako dijete je rođendan. Tada odgojitelj posebno za njega izradi poklon i uredi sobu te ispriča rođendansku priču u kojoj opiše događaje iz djetetova života. Pjevaju se prigodne pjesmice, slavljenik na glavu stavlja rođendansku krunu i svečani plašt, a i ostala djeca su vrlo važan dio cijele svečanosti… Na slavlje su pozvani i roditelji.

Suradnja

Waldorfska pedagogija uključuje roditelje u vrtićku obitelj i nezamisliva je bez sudjelovanja roditelja u odgoju djeteta. Važno je da roditelj zna i doživi na koji način njegovo dijete uči, raste i igra se. Važno je da oni kod kuće taj rad potpomognu odgovarajućim ugođajem.
Isto je tako važna suradnja s odgojiteljima u korist djece: poštivanje ritma – točno dolaženje i odlaženje, javljanje odsutnosti te uvažavanje stručnih odluka odgojitelja i dogovorenog reda u prostoru vrtića. Roditelj sudjeluje tako da “oboji” prostor u kojem boravi njegovo dijete jer to djetetu daje osjećaj sigurnosti i topline. Na taj način postajemo jedna velika i sretna obitelj!